SECCIONS
JOSEP ACEBILLO: “LA GRAN INCONGRUÈNCIA QUE SUPOSA L’APLICACIÓ DE LES SUPERILLES PROVÉ DE L’ESPECIFICITAT DE LA SEVA CONCEPTUALITZACIÓ”
SÈRIE SUPERILLES: Acebillo defensa que la millor solució per millorar ecològicament l’Eixample no és col·locar “plantetes” disseminades pels carrers, sinó recuperar i enjardinar els patis d’illes, i equipar-los per a la mainada.
–
CARLOS FERRATER: DECÀLEG PER A UNA GESTIÓ SOSTENIBLE
Cal apostar per un nou Ens Metropolità que no només ha de millorar aspectes de gestió sinó també garantir als ciutadans un tracte més equitatiu, fruit d’un plantejament racional i no de l’atzar administratiu.
–
EDUARD MARTÍN: BARCELONA, UNA GRAN ÀREA METROPOLITANA CONNECTADA PEL 5G
La capital catalana ha estat des de sempre una ciutat puntera en la utilització de la tecnologia del moment per tal d’avançar econòmica i socialment.
–
JOSEP ACEBILLO: “EL MILLOR MODEL DE CIUTAT ÉS EL QUE NO PERMET LA CONTRADICCIÓ ENTRE ECONOMIA I ECOLOGIA”
El més petit dels sistemes territorials, la ciutat, és el que millor sap interpretar la globalització.
–
JOSEP MARIA URETA: DECIDIR ABANS DEL PERQUÈ
Cal revisar a fons el model caduc de la ciutat industria/serveis que encara fixa Barcelona i impulsar el concepte de Districte Innovador, que no respon als límits administratius de l’Àrea Metropolitana.
–
LLUCIÀ HOMS I MIQUEL MOLINA: EL REPTE DE FORJAR UNA NOVA CONSCIÈNCIA CULTURAL EN EL MARC METROPOLITÀ
La Barcelona metropolitana que imaginem necessita integrar al seu si una transferència real de continguts culturals. De dins cap a fora i de fora cap a dins, del centre a la perifèria i de la perifèria cap al centre, amb la voluntat de guanyar dimensió al mateix temps que densitat.
–
PERE NAVARRO: “LA MARCA BARCELONA CONTINUA SENT MOLT POTENT A NIVELL INTERNACIONAL”
El delegat de l’Estat al Consorci de la Zona Franca i ex-alcalde de Terrassa creu que la regió metropolitana de Barcelona, amb 4,5 milions d’habitants, té capacitat per superar els reptes i generar projectes i iniciatives competitius, però li cal un espai de consens.
–
LLUÍS BASSAT: LA GRAN BARCELONA
La idea d’una ciutat magnificada, no centralitzada, no contaminada i proveïda amb una bona xarxa de transport, podria ser el motor del “miracle català”, que tant necessitem.
–