CATALUNYA MEDIA CITY, UN GRAN REVULSIU PER A LA METRÒPOLIS
Per Josep Grau, consultor d’estratègia i tecnologia
Recentment, la Generalitat de Catalunya, a través de la Comissió Territorial d’Urbanisme Metropolitana, ha aprovat el Pla Director Urbà de les Tres Xemeneies (PDU).
El projecte urbanístic metropolità ocuparà 32 hectàrees, un nou barri a l’entorn de l’antiga central tèrmica de Sant Adrià de Besòs que s’allargarà fins a Badalona, amb la implantació del Hub Digital, Audiovisual i dels videojocs (Catalunya Media City), i la construcció de 1.700 habitatges.
En aquesta àrea que ha rebut la llum verda del govern s’ubicarà l’estació d’aterratge de cable submarí d’alta capacitat, Cable Landing Station (BCLS), la infraestructura intercontinental més gran de la Mediterrània, que aporta un gran actiu i valor a aquest projecte. Les inversions previstes són de 450 milions d’euros amb la col·laboració publico-privada. Està previst que, una part important, estigui finançada pels fons europeus NGE, fons destinats a inversions en infraestructures digitals.
Catalunya Media City atraurà i impulsarà la indústria audiovisual i de videojocs del país, disposarà de platós de darrera generació amb tecnologies d’intel·ligència artificial, un Media Data Center, i fins i tot, un estadi e-sports, així com grans espais per a la recerca i la formació en aquest àmbit.
La industria audiovisual a escala mundial està formada per quatre grans sectors: OTT’s (contingut per Internet), el cinema, TV en obert i TV de pagament.
Entre el 2013 i 2018, els ingressos mundials de contingut audiovisual han superat els 520.000 milions de dòlars, principalment provinents del segment del Pay per View (TV de pagament), que representa un 50% del total d’ingressos.
El sector audiovisual s’ha vist impulsat per nous models de negoci com ara Netflix i de noves tecnologies aplicades com en els Games, el cinema i en mateixa de televisió.
Actualment, més de 700 milions de subscriptors veuen a tot el planeta vídeos a través de plataformes digitals. Cal mencionar que, el negoci de l’entreteniment ha invertit els últims cinc anys uns 650.000 milions de dòlars en adquisicions i programació.
El sector audiovisual català és un dels més forts a Europa gràcies als seus actius, al talent digital, a la seva creativitat i, a l’alt nivell de l’Acadèmia. Una indústria formada per unes 4.000 empreses amb un volum de negoci proper als 6.500 M€ i amb 31.000 llocs de treball.
Volem destacar que, en aquest macro-sector, la indústria dels videojocs és estratègic, que és el primer a l’Estat, i que la conformen unes 200 empreses entre pimes i multinacionals de referència mundial. Aquest sector ocupa uns 4.000 llocs de treball i generarà aquest any prop dels 700 M€, la qual cosa representa el 35% de tot l’Estat.
L’animació i els efectes especials estan generant un gran impacte a escala global. Un 40% de les principals companyies mundials del sector concentren la seva presència a la Metròpoli, com Digital Legends,adquirida pel gegant Blizard i aquesta darrerament per Microsoft, Social Point, adquirida per l’americana Take-Two. La companyia Ubisoft, que produeix des de Barcelona en l’àmbit mundial els videojocs més complexos de mercat, o d’altres com Novorama, King o Bandai.
Des de 2017 Catalunya ha captat inversions de 167 M€, generant 2.700 llocs de treball. El capital invertit representa un augment interanual de quasi el 40%.
Segons la Comissió Europea, Barcelona és ja la cinquena ciutat d’Europa en inversions en aquest àmbit, la vuitena millor ciutat del món en arts i entreteniment, i la novena ciutat europea més cultural i creativa.
Aquests factors ha contribuït també que aterri a Barcelona l’Integrated Systems Europe (ISE), un referent en el sector audiovisual mundial, amb l’objectiu d’arribar a tenir el mateix pes i rellevància que té el Mobile (MWC) a la ciutat.
Aquest any L’ISE ocuparà cinc pavellons a la Fira de l’Hospitalet amb 45.000 metres quadrats, 120 països i 60.000 visitants amb més de 800 empreses expositores. Es preveu que l’ISE generi, els propers quatre anys, un impacte econòmic a la ciutat entre 400 i 450 M€ anuals.
L’economia digital està en constant creixement. En aquest context, Barcelona s’alça com una de les capitals d’atracció i generació de talent a escala mundial. Segons dades del Digital Talent Overview Report, Barcelona atreu més professionals internacionals que mai, més del doble que l’any anterior. L’Estudi assenyala que la demanda de talent a Barcelona ja supera les xifres anteriors a la pandèmia, amb un augment de la demanda superior al 40%. Aquest fet posiciona la metròpoli, no únicament d’atracció de talent digital internacional, sinó que també en genera.
Barcelona aglutina el 95% de tot el talent digital de Catalunya i el 97% d’ofertes de treball en aquest àmbit. Els professionals internacionals suposen el 31,4% del talent digital a Catalunya, Londres el 12% i Madrid el 10%, que són les ciutats que més talent exporten de Barcelona.
Amb això, continuem tenint un important problema de demanda de talent digital. L’oferta de talent digital creix i aquesta demanda continua sense cobrir-se. Per cada oferta del sector digital, hi ha una mitjana de només 15 treballadors al mercat, i si considerem el conjunt dels sectors, aleshores la mitjana és de 60 disponibles.
Barcelona disposa d’una alta qualitat de vida i un ampli ecosistema, en aquest sentit, és la tercera millor ciutat europea, atès que el rànking és Londres, Nova York, París, Moscou, Tòquio, Dubai, Singapur i Barcelona.
Segons el report 2021 de la consultora Resonance Consulting, Barcelona està considerada la cinquena ciutat del món més atractiva pels experts digitals; i segons el Boston Consulting Group, Catalunya és la vuitena regió d’Europa en capital humà digital que atrau professionals digitals internacionals.
Per Josep Grau, consultor d’estratègia i tecnologia
Recentment, la Generalitat de Catalunya, a través de la Comissió Territorial d’Urbanisme Metropolitana, ha aprovat el Pla Director Urbà de les Tres Xemeneies (PDU).
El projecte urbanístic metropolità ocuparà 32 hectàrees, un nou barri a l’entorn de l’antiga central tèrmica de Sant Adrià de Besòs que s’allargarà fins a Badalona, amb la implantació del Hub Digital, Audiovisual i dels videojocs (Catalunya Media City), i la construcció de 1.700 habitatges.
En aquesta àrea que ha rebut la llum verda del govern s’ubicarà l’estació d’aterratge de cable submarí d’alta capacitat, Cable Landing Station (BCLS), la infraestructura intercontinental més gran de la Mediterrània, que aporta un gran actiu i valor a aquest projecte. Les inversions previstes són de 450 milions d’euros amb la col·laboració publico-privada. Està previst que, una part important, estigui finançada pels fons europeus NGE, fons destinats a inversions en infraestructures digitals.
Catalunya Media City atraurà i impulsarà la indústria audiovisual i de videojocs del país, disposarà de platós de darrera generació amb tecnologies d’intel·ligència artificial, un Media Data Center, i fins i tot, un estadi e-sports, així com grans espais per a la recerca i la formació en aquest àmbit.
La industria audiovisual a escala mundial està formada per quatre grans sectors: OTT’s (contingut per Internet), el cinema, TV en obert i TV de pagament.
Entre el 2013 i 2018, els ingressos mundials de contingut audiovisual han superat els 520.000 milions de dòlars, principalment provinents del segment del Pay per View (TV de pagament), que representa un 50% del total d’ingressos.
El sector audiovisual s’ha vist impulsat per nous models de negoci com ara Netflix i de noves tecnologies aplicades com en els Games, el cinema i en mateixa de televisió.
Actualment, més de 700 milions de subscriptors veuen a tot el planeta vídeos a través de plataformes digitals. Cal mencionar que, el negoci de l’entreteniment ha invertit els últims cinc anys uns 650.000 milions de dòlars en adquisicions i programació.
El sector audiovisual català és un dels més forts a Europa gràcies als seus actius, al talent digital, a la seva creativitat i, a l’alt nivell de l’Acadèmia. Una indústria formada per unes 4.000 empreses amb un volum de negoci proper als 6.500 M€ i amb 31.000 llocs de treball.
Volem destacar que, en aquest macro-sector, la indústria dels videojocs és estratègic, que és el primer a l’Estat, i que la conformen unes 200 empreses entre pimes i multinacionals de referència mundial. Aquest sector ocupa uns 4.000 llocs de treball i generarà aquest any prop dels 700 M€, la qual cosa representa el 35% de tot l’Estat.
L’animació i els efectes especials estan generant un gran impacte a escala global. Un 40% de les principals companyies mundials del sector concentren la seva presència a la Metròpoli, com Digital Legends,adquirida pel gegant Blizard i aquesta darrerament per Microsoft, Social Point, adquirida per l’americana Take-Two. La companyia Ubisoft, que produeix des de Barcelona en l’àmbit mundial els videojocs més complexos de mercat, o d’altres com Novorama, King o Bandai.
Des de 2017 Catalunya ha captat inversions de 167 M€, generant 2.700 llocs de treball. El capital invertit representa un augment interanual de quasi el 40%.
Segons la Comissió Europea, Barcelona és ja la cinquena ciutat d’Europa en inversions en aquest àmbit, la vuitena millor ciutat del món en arts i entreteniment, i la novena ciutat europea més cultural i creativa.
Aquests factors ha contribuït també que aterri a Barcelona l’Integrated Systems Europe (ISE), un referent en el sector audiovisual mundial, amb l’objectiu d’arribar a tenir el mateix pes i rellevància que té el Mobile (MWC) a la ciutat.
Aquest any L’ISE ocuparà cinc pavellons a la Fira de l’Hospitalet amb 45.000 metres quadrats, 120 països i 60.000 visitants amb més de 800 empreses expositores. Es preveu que l’ISE generi, els propers quatre anys, un impacte econòmic a la ciutat entre 400 i 450 M€ anuals.
L’economia digital està en constant creixement. En aquest context, Barcelona s’alça com una de les capitals d’atracció i generació de talent a escala mundial. Segons dades del Digital Talent Overview Report, Barcelona atreu més professionals internacionals que mai, més del doble que l’any anterior. L’Estudi assenyala que la demanda de talent a Barcelona ja supera les xifres anteriors a la pandèmia, amb un augment de la demanda superior al 40%. Aquest fet posiciona la metròpoli, no únicament d’atracció de talent digital internacional, sinó que també en genera.
Barcelona aglutina el 95% de tot el talent digital de Catalunya i el 97% d’ofertes de treball en aquest àmbit. Els professionals internacionals suposen el 31,4% del talent digital a Catalunya, Londres el 12% i Madrid el 10%, que són les ciutats que més talent exporten de Barcelona.
Amb això, continuem tenint un important problema de demanda de talent digital. L’oferta de talent digital creix i aquesta demanda continua sense cobrir-se. Per cada oferta del sector digital, hi ha una mitjana de només 15 treballadors al mercat, i si considerem el conjunt dels sectors, aleshores la mitjana és de 60 disponibles.
Barcelona disposa d’una alta qualitat de vida i un ampli ecosistema, en aquest sentit, és la tercera millor ciutat europea, atès que el rànking és Londres, Nova York, París, Moscou, Tòquio, Dubai, Singapur i Barcelona.
Segons el report 2021 de la consultora Resonance Consulting, Barcelona està considerada la cinquena ciutat del món més atractiva pels experts digitals; i segons el Boston Consulting Group, Catalunya és la vuitena regió d’Europa en capital humà digital que atrau professionals digitals internacionals.
share: |